Zdrowe odżywianie
Fitkuchnia

12 pomysłów na zdrowy obiad dla dwojga

12 pomysłów na zdrowy obiad dla dwojga

Fabryka Diet

20 marca 2022

4 min. czytania
184 wyświetleń

Potrzebujesz pomysłu na zdrowy, smaczny i pożywny obiad dla dwojga osób? Sprawdź, jak łatwo je przygotować, wykorzystując składniki powszechnie dostępne na rynku. Dobry posiłek przyrządzić można z nieskomplikowanych, dobrze znanych i wysokojakościowych produktów spożywczych. Poniżej prezentujemy oryginalne propozycje na dania obiadowe - m.in. zapiekanki, makarony, placki, sałatki, dania jednogarnkowe i zupy. Poznaj nasze sugestie kulinarne, zainspiruj się, tworząc wyjątkowy posiłek dla dwojga, jak również przekonaj się, że gotowanie stanowi fajną przygodę - nie tylko od święta, ale także na co dzień.



Lista sprawdzonych 12 pomysłów na zdrowy obiad dla dwojga osób

1. Lekkie placki twarogowe z ulubionymi dodatkami

Pierwszą ze zdrowych propozycji obiadowych są placki twarogowe. Bazą tego delikatnego i pysznego dania jest swojski, naturalny twaróg, który po połączeniu z żółtkami jajek, odrobiną mąki i cukru pozwala na przygotowanie lekkiego posiłku. Puszyste placki - powstałe bez dodatku proszku do pieczenia czy sody oczyszczonej - po usmażeniu podawać można z dowolnymi dodatkami - np. miodem, owocami, dżemem czy jogurtem naturalnym. 

2. Szybka sałatka Cezar z kurczakiem

Przepis na sałatkę Cezar to klasyczna i smaczna propozycja na obiad dla dwojga. Jej dobrze znany, wyjątkowy smak zawdzięcza się świeżej sałacie rzymskiej, kawałkom grillowanego bądź smażonego kurczaka, z dodatkiem sosu majonezowego, grzanek i tartego parmezanu. Danie stanowi w pełni zbilansowany posiłek, bogaty w białko, tłuszcze i węglowodany, a jego kaloryczność można modyfikować, zamieniając np. wysokokaloryczny majonez na jego wersję light, wegański odpowiednik  lub jogurt naturalny.

3. Sycące kaszotto z kurczakiem i botwinką

Kolejną propozycją na zdrowy, w pełni zbilansowany pod względem odżywczym, posiłek dla dwojga jest kaszotto z dodatkiem kurczaka i botwinki. Danie to sprawdzi się szczególnie w porze sezonowej, a do jego przygotowania wykorzystuje się proste, powszechnie dostępne wówczas składniki. Co ważne, posiłek można przygotować w jednym naczyniu, a cały proces gotowania jest niezwykle banalny. Kaszotto, ze względu na użyte składniki, jest sycące, smaczne, a przy tym lekkostrawne. 

4. Pożywna zapiekanka makaronowa z łososiem wędzonym i szpinakiem

Zapiekanka makaronowa z dodatkiem szpinaku i wędzonego łososia to pomysł na szybki, a przede wszystkim zdrowy obiad dla dwóch osób. W jego składzie znajdziemy wyłącznie znane składniki i popularne smaki - makaron o ulubionym kształcie (np. penne), wędzoną rybę, liście świeżego szpinaku, słodkie pomidorki koktajlowe i kremowy sos na bazie śmietanki i serów. Poezja smaków!

5. Rozgrzewająca zupa z soczewicą i pomidorami

Następną pozycją na liście zdrowych i smacznych dań obiadowych jest zupa z czerwoną soczewicą i pomidorami. Pyszna, sycąca, doprawiona aromatycznymi przyprawami - curry, kurkumą oraz czosnkiem, ze świeżą zieleniną - bazylią, kolendrą lub natką pietruszki. 

6. Orientalny kurczak słodko-kwaśny

Filety z piersi kurczaka w sosie słodko-kwaśnym z dodatkiem ananasa, marchewki i papryki to kolejna z propozycji na obiad dla dwojga. Danie o charakterze azjatyckim przygotowuje się niezwykle szybko, z dodatkiem aromatycznych przypraw, charakterystycznych dla kuchni orientalnej, a podawać można je z ulubionymi dodatkami - makaronem lub ryżem.  

7. Wielosezonowa zupa z czerwonej kapusty

Siódmą pozycję na liście naszych propozycji zajmuje oryginalna, aczkolwiek łatwa i szybka w przygotowaniu zupa z czerwonej kapusty. Ze względu na powszechność i dostępność jej składników bez problemu można ją przygotować w sezonie letnim, jak i zimowym. Zupa sprawdzi się w roli bezglutenowego, sycącego obiadu o właściwościach rozgrzewających i prozdrowotnych.

8. Domowe burgery roślinne

Jeśli macie ochotę na zjedzenie zdrowego obiadu we dwoje, a najchętniej sięgnęlibyście po danie typu fast food, spróbujcie oryginalnych burgerów roślinnych. Mimo że po tego typu kotlety sięgają najczęściej wegetarianie oraz weganie, stanowić mogą one idealną bazę do smacznych bezmięsnych burgerów. Za wsad do popularnego dania posłużyć mogą warzywne kotlety z buraka, ciecierzycy, marchewki czy brokułu. A to wszystko serwować można z ulubionymi dodatkami - m.in. chrupiącą bułką, roztopionym cheddarem, sałatą i aromatycznym sosem!

9. Gulasz z kurkami, warzywami i kaszą jaglaną

Kurki z warzywami i kaszą jaglaną to ciekawa propozycja jednogarnkowego obiadu dla dwojga. Swoją konsystencją przypominać może dobrze znany gulasz, a jej zasadniczymi składnikami są aromatyczne kurki, szpinak, czosnek, cebula i kasza jaglana. Całość warto doprawić przyprawami o intensywnym smaku i zapachu - jałowca, majeranku czy tymianku. Brzmi pysznie!

10. Klasyczna zupa pomidorowa z bazylią i grzankami serowymi

Pomidory, bazylia, warzywny wywar, cebula i aromatyczne przyprawy - tak niewiele składników potrzeba, by przygotować smaczny i sycący obiad dla dwóch osób. Szybka w przyrządzeniu zupa pomidorowa to klasyczna forma dania serwowanego w porze obiadu lub lunchu. Świetnie smakować będzie z dodatkiem serowych grzanek, stworzonych na bazie kawałków czerstwego pieczywa (np. bagietki), oliwy z oliwek, ziół prowansalskich i ulubionego żółtego sera. Porcję zupy zabielić można odrobiną śmietany i podawać z niewielkiej wielkości kuleczkami mozzarelli.

11. Aromatyczne leczo z soczewicą i pieczarkami

Kolejnym daniem obiadowym, jakie szczególnie polecamy, jest leczo z soczewicą i pieczarkami. Jednogarnkowa potrawa stanowi propozycję obiadu niezwykle sycącego, a przede wszystkim bardzo pożywnego. Śmiało można przygotować ją w większej ilości, a przygotowane w ten sposób danie (np. zabezpieczone poprzez pasteryzację i zawekowane) sprawdzi się nie tylko w trakcie obiadu dla dwojga, ale na wypadek innych okoliczności.

12. Delikatne kotlety rybne z dorsza

Jednym z najprostszych przepisów na dania obiadowe dla dwojga z wykorzystaniem ryb są kotlety z dorsza. Rybne specjały można również przygotować z innych gatunków ryb o jasnym, białym mięsie. Przyrządzone w ten sposób kotlety są niezwykle delikatne w smaku i sprawdzą się zarówno w menu dań dla dorosłych, jak i najmłodszych miłośników dań kulinarnych. Do przygotowania kotletów rybnych można wykorzystać świeże mięso ryb, ale alternatywnym rozwiązaniem jest również użycie ryby mrożonej. By uniknąć ryzyka zadławienia się ością, mięso ryby warto dokładnie oczyścić, usunąć ości oraz drobno zmielić. Uformowane i usmażone kotlety rybne serwować można z ulubionymi dodatkami - ryżem, puree ziemniaczanym, frytkami, sałatką lub sosem - np. koperkowym.

Podsumowanie

Pomysłów na zdrowe i smaczne obiady dla dwojga jest wiele. Inspiracje czerpać można z blogów kulinarnych, czasopism branżowych, programów kulinarnych, tematycznych mediów społecznościowych, a nawet… dawnych receptur z notatników naszych babć czy matek. Alternatywnym rozwiązaniem są również proponowane przez firmy cateringowe zestawy obiadowe. Posiłki, choć nie są przygotowywane samodzielnie, są równie smaczne co domowe obiady, a my zyskujemy więcej wolnego czasu, który poświęcić możemy na bycie razem - we dwoje. 

 

Polecane dla Ciebie: